Aktuální
informace
z práva i naší
kanceláře.

Články

05. 10. 2024

Co vše musí obsahovat doklad o zakoupení zboží či služby a jaká úskalí přináší praxe?

Tento příspěvek je věnován otázce obsahových náležitostí dokladu o zakoupení výrobku nebo o poskytnutí služby (dále jen „nákupní doklad“), jak vyplývá z příslušného ustanovení § 16 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „ZOS“). Obecné náležitosti nákupního dokladu Problematika se může jevit na první pohled jako jasná, neboť § 16 ZOS výslovně uvádí …

Číst více
26. 09. 2024

Rozvržení pracovní doby zaměstnancem

Nedávno přijatá tzv. transpoziční novela zákoníku práce přinesla hned několik významných změn a novinek v oblasti pracovního práva. Vedle změn v pravidlech odměňování zaměstnanců – minimální a zaručené mzdy a platu, kolektivního vyjednávání, rozvrhování dovolené, ručení u stavebních prací či pracovní doby ve zdravotnictví, je to i nová úprava institutu (samo)rozvrhování pracovní doby zaměstnancem. V rámci naší dvoudílné …

Číst více
19. 09. 2024

Praktická úskalí změny pronajímatele nemovitosti: nájemné, jistota, zálohy na služby

Nájem nemovité věci je sice obligačním institutem, avšak má některé výrazně věcněprávní prvky, které se projevují např. ve chvíli, kdy dochází ke změně vlastníka předmětu nájmu. V tomto ohledu ustanovení § 2221 odst. 1 zákona č, 89/2012 Sb., občanského zákoníku, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „OZ“) stanoví, že změní-li se vlastník věci, přejdou práva …

Číst více
10. 09. 2024

POZVÁNKA: Pracovní snídaně s výkladem na téma Novinky v pracovním právu – novelizace, judikatura a praxe

Dovolujeme si Vás touto cestou pozvat na pracovní snídani pořádanou PEYTON legal advokátní kancelář s.r.o. s výkladem na téma: Novinky v pracovním právu – novelizace, judikatura a praxe. Akce se koná v úterý 15. 10. 2024 od 9 hodin v prostorách PEYTON legal advokátní kancelář s.r.o. – budova D, 3. patro Snídaňové menu a další občerstvení …

Číst více